Felicitats Casa Dalmases pel teu 2n aniversari!

El passat dijous 27 de novembre vam tenir un sopar de celebració! Ens vam reunir al vespre al Restaurant D’INS de la Fundació Formació i Treball per celebrar el segon aniversari de la Fundació Casa Dalmases. Amics, família, socis, col·laboradors… més de 60 persones vam poder compartir amb goig les novetats d’aquest any, molt fructífer per la Fundació, i alhora també els nous reptes i projectes de futur.

Vam gaudir de la interpretació de la Marta i la Maria, veu i piano, que ens van delectar amb tres cançons precioses per començar la vetllada.

També vam poder veure en un vídeo a través de diverses fotografies la vida que hi hagut al voltant del projecte aquest any: fires, concerts, tasts, exposicions, jornades… i les obres de la casa! I les cares de tots els amics que han fet possible que el projecte seguís endavant, amb força i amb il·lusió.

Al sopar vam tenir la sort de conèixer el Miquel, que juntament amb la Belén ens van explicar la feina que fan a l’obrador elaborant la cervesa, i com han anat aquests primers mesos de pràctiques. Ara el període de prova s’ha acabat, ha arribat l’hora de la veritat! El Miquel ens va transmetre amb molt entusiasme les ganes i el que significa per a ell poder treballar al projecte de l’obrador. Significa un camí de creixement, emancipació i més autonomia, per una persona jove com el Miquel que va assegurar-nos que si d’ell depenia no deixaria mai la Casa Dalmases.

Es van presentar les noves i definitives etiquetes de la cervesa que ha dissenyat la Núria Antonijoan, i vam conèixer el pla de ruta de la cerveseria, que juntament amb altres tres associacions de Lleida anirà fent la ruta de cervesa artesana de Lleida.

El David Maruny ens feia cinc cèntims d’un altre projecte que ara comença, el Banc d’Energia, que vol ser un instrument que permeti relacionar les polítiques ambientals d’estalvi i eficiència energètica amb les polítiques socials d’inclusió i atenció a necessitats bàsiques. La Casa Dalmases començarà a col·laborar amb aquesta nova iniciativa.

I per acabar, el Jaume Botey va compartir amb nosaltres la visita que aquests dies estava fent una delegació de Guatemala per a reivindicar els drets de les comunitats indígenes a les comissions dels drets humans al Parlament, al Congrés dels Diputats, la Haya i Brusel·les. La vinculació amb la causa dels nostres amics de Guatemala es va fer més forta ara fa un any quan el Cristian va compartir amb nosaltres moltes hores de treball a l’obrador fent les primeres proves de cervesa. El Jaume ens va transmetre amb passió les injustícies, els perills i l’amenaça que viuen els pobles de Guatemala en front dels interessos de les grans companyies hidroelèctriques.

El sopar va acabar amb un brindis, en el qual el Ramón agraïa tanta col·laboració i ens recordava els moments difícils que hi hagut aquest any i que s’han superat gràcies al suport de totes les persones que creuen en el projecte.

Una fantàstica celebració que, com ja va sent tradició, obre les portes del temps de Nadal, i ens encamina cap a un 2015 ple de nous reptes.

Aquí us deixem algunes imatges de la nit.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.